Bye bye zwaai zwaai deel ?? ;)

2 april 2015 - Maastricht, Nederland

Sweet sistaaaa of al op z'n Cambodjaans, bong srey!!

Nog op de valreep een berichtje om je alweer een heeeeele goeie reis te wensen ;). Je bent niet alleen de Dheenabandu kids maar zeker ook de luchtvaartmaatschappijen goed aan het sponsoren de laatste tijd. Ik vind dat je inmiddels wel een ere plaatsje verdiend in business class. En dan niet alleen door de verdiende miles, nee meer omdat je het verdient om te reizen in stijl om alle mooie dingen die je doet in de wereld.

En zo behoort Incredible India inclusief India belly, alle geuren, kleuren en feestdagen alweer tot het verleden. Voor nu. Want je gaat terug he!! Mooi om te lezen dat de goeie dingen die er nu gebeuren dankzij KILI en Yoga Gives Back verder door je in goede banen geleid zullen worden en dat met name het vertrouwen van de kinderen ruimte krijgt om te groeien nu je ze laat zien dat afscheid ook mooi kan zijn en weerzien tot gevolg heeft. Je liefde en praatjes vullen overduidelijk de in hun hart geslagen gaatjes.
Hartverscheurend afscheid. Till we meet again.
Met yoga iets terug geven aan het land waar yoga vandaan komt, daar ga ik wat actiever een steentje in bijdrage, want vol trots draag ik het van jou gekregen Yoga Gives Back shirt. Als teammember vind ik het erg leuk om je werk als ambassadrice te steunen en kijk ik er naar uit om meer bekendheid te geven aan YGB op bijvoorbeeld yoga festivals. Ik ga mijn best doen bong srey!

Vandaag dus bestemming Cambodja. Waar de  Nataraj studio van Krama yoga onder je vleugels gaat vallen. Maar niet te vergeten. Je was weer even hier. En dat hebben we geweten. Verwend zijn we geworden met voorlopig de laatste lesjes bij Yogaplace. Terwijl je stem ergens in India lijkt achter te zijn gebleven doet Om wonderen en verspreid je energie zich als een lopend vuurtje door de shala waar een ieder zich aan mag warmen en de aandacht naar binnen keert, in de veilige omgeving zich mag overgeven aan de ontspanning met op de achtergrond een tranentrekkende versie van Imagine op de achtergrond, mijn ogen prikken. En ik ben niet de enige.
De hartopeners hebben mijn hart en ogen geopend voor de essentie van dit moment en met zachte hand zet ik mezelf weer terug op m'n padje waar ik, door afleidingen van alle dag soms de verbinding zwakker voel en verdwaal in herinneringen van toen en voorstellingen over ooit. Precies wat ik nodig had. Bedankt voor de fijne les sistaaaaa. Hier kan ik wel even op vooruit en ik weet je te vinden dus ik kom wel een lesje bij je volgen in Phnom Penh ofzo. Cause it's s small small world after all ;).

Luisterend naar een muisje dat knabbelt aan de pur in de muur van mijn woonkamer, denk ik terug aan de les die ik gaf vanmiddag. Er waren drie mensen op proef die content de shala verlieten. En weet je, nu ik er zo aan terug denk, ik heb nog nooit van proeflessers gehoord dat, ongeacht welke les stijl ze ook volgde, het niks voor hun was, tegenviel, geef het beestje maar een negatieve naam. En natuurlijk weet ik niet precies welk gevoel er achter de woorden schuil gaat, maar toch vind ik het bijzonder dat het effect dat yoga kan hebben na 1 les lijkt te worden opgemerkt.

Nou sistaaaa, voor ik mijn ogen sluit op 1 april, de dag waarop ik de dans van flauwe grapjes ben ontsprongen en ik mijn opa heb mogen feliciteren met zijn 90e verjaardag,  ga ik nog even Cambo stijl mijn kleding met de hand wassen, want m'n oldtimer wasmachine heb ik nog niet aan de praat gekregen en draait jammer genoeg nog geen kleine wasjes, laat staan grote. De laatste verhuisperikelen.
Over verhuizen gesproken. Misschien goed om bij deze de verhuizing van onze Sammy officieel aan te kondigden. Want ja, kleine meisjes worden groot en na pak hem beet, bijna 1,5 jaar, hebben we besloten dat ze toe is aan een nieuwe omgeving, dat ze reislogger wel een beetje is ontgroeid en zo zijn we tijdens het 'huizenshoppen' uitgekomen op een nieuw onderkomen http://www.wearesamesamebutdifferent.wordpress.com Dankjewel reislogger en welkom wordpress! Onze grote meid wacht vol spanning op haar eerste avontuur van je vanuit Phnom Penh.

Voor nu zeg ik daaaaag sistaaaa! Goeie reis! Heel veel plezier als studio manager. Ik ben heel blij voor de Krama Family dat jij ze komt versterken. Stuk voor stuk zo een warme mensen, maar dat merk je vanzelf ;).
Nog even een voorbeeldje, ik kreeg als afscheidscadeautje van Kimly die voorheen monnik was, een mooie doek die gemaakt wordt in de tempels en bescherming biedt voor je huis. Zoiets als een paastakje als ik me dat goed herinner, maar dan different. De knalrode doek met goudgele opdruk hang je boven je deur. Nu is het zo dat er op mijn deur voorheen een dartbord hing en de spelers blijkbaar niet zo goed waren in dristi roos, want de vele gaatjes zijn niet te missen! Een perfecte plek dus voor het aan denken van Kimly.

Heel veel liefs voor iedereen. Geef ze een dikke knuffel van me. Hopelijk kan ik dat zelf binnenkort weer doen. En dan natuurlijk, begin ik bij jou. Want lijntje of niet, het is toch altijd fijn om even écht, lijfelijk aanwezig te zijn en avonturen van op de mat of dansvloer onder het genot van een boterham met kaas of curry te delen.

En dan een laatste Cambo les, eentje die je nog wel vaker zult horen, de one liner in te zetten bij afscheid; See you when you see me :).

From Maastricht with love.
-X-
Marieke

Ps. Ei ei want we zijn zo blij! Vrolijk bijna Pasen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade