Kleine meisjes worden groot

6 april 2015 - Phnom Penh, Cambodja

De wereld is een grote zandbak en wij bouwen luchtkastelen, dompelen ons onder in de droom en ademen het leven ten volste in terwijl we er nog een schepje bovenop doen. Spoelen ons af met het zoute zeewater, laten de tranen stromen en de woorden van ons afglijden die we opvangen met onze handen alvorens ze verdwijnen in het putje. We spelen. Ontdekken. Ervaren.

Het leven. We maken het mee. En delen het. Met elkaar. Met jou. Gewoon omdat we dat leuk vinden. Zo schrijven we nogal wat af over onze belevenissen op onze ontdekkingstochtjes in binnen- maar vooral ook buitenland. Dagdagelijkse dingen en grote avonturen. Het leven zoals het is op iedere plek in de wereld waar we op dat moment zijn. Alles waar we op onze reis door het leven tegenaan lopen. Als het even kan vanuit Azië, want daar voelen we ons als een vis in het water.

Behalve dezelfde sportschoenen, woonplaats en eetgewoontes, staan, zitten of liggen we graag op een yogamat.  Of op een handdoek op het strand met een kokosnoot in de hand. In een tentje ergens bovenop een berg. Verder dan onze neus lang is, kijken we met een nieuwsgierige blik de wereld in. Die er door dezelfde ogen soms ook anders kan uitzien. Same same but different…

Kleine meisjes worden groot. Het jasje waarmee we zo’n anderhalf jaar geleden gestart zijn op deze site past ons niet meer. En om heel eerlijk te zijn vonden we het ook niet meer zo mooi. Het oog wil ook wat en ondanks dat we het heerlijk vinden om op onze slippers rond te slenteren, staan we er graag ook een beetje mooi op. Uiteraard op de groei gekocht. Hiermee kunnen we wel weer een tijdje vooruit!

Met veel plezier nemen we je mee op onze reis en laten jullie meegenieten van het moois van alledag uit alle werelden op dezelfde planeet die same same but different zijn. Voel je vrij om mee te schrijven, te reageren, lachen, alles te doen wat in je opkomt. Graag ervaren we ook een stukje van jouw wereld!

In order to write about life, you must live it… Wij spelen nog even verder en zien je graag onderweg!

Inmiddels staat de eerste blog van Anouk uit Cambodja online en we nodigen je uit om deze te lezen op:

Ook op deze site kun je je inschrijven voor de mailinglist zodat je iedere keer een mail krijgt als er een nieuwe blog online staat.

Dankjewel voor jullie gezelschap op onze reizen!

Marieke & Anouk

Van reisblog naar fotoboek