Joho johooooo Merry Christmas :)

23 december 2014 - Maastricht, Nederland

Joho johooooo sweet sweet sitaaaa!

Hopende dat Jozef en Maria bijna zijn gearriveerd in Deenabandhu, hier veel liefs voor de kerst.  Een wens de wereld in sturen, een paar tijdszones verder, aankomend bij jou, de kinderen en hun moeders.
Wetende dat je je rijk voelt, daar waar je nu bent, kan ik me toch ook voorstellen dat deze dagen door maken bij je familie, de spreiders van jouw bedje ook warme gedachtens zijn waar je misschien best je planken bed en curry prutje voor wilde verruilen.
Wat ik eigenlijk maar wil zeggen is, ik hoop dat je fijne dagen hebt en je naast alle liefde die je geeft, ook zelf mag ontvangen, want dat heb je dubbel en dwars verdiend. Maar zo te lezen komt dat wel goed, omringd door de bijzondere bikkels om je heen. Toch stuur ik je bij deze nog een dikke kerstknuffel en proost ik in gedachten met een glühwein tegen je kokosnoot.

Terwijl ik m'n bed opzoek, met matras, zonder houten planken, ik waardeer m'n bed alleen maar meer als ik lees over je planken stellage, voel ik me iet wat alleen.
Ik mis het gemiauw van Aiwa die niet meer bij me is en me normaal zou verrassen met kopjes of een maai met d'r poot. Die een nieuw huis heeft gekregen. Waar ze meer ruimte heeft om jonge kat te zijn.
Blij voor haar, maar het voelt zo leeg en raar. Los laten. En dat voor iemand die dacht dat ze meer een Fikkie mens was... Zo zie je maar weer...

M'n oogleden worden zwaar. Gewone moeheid van alledag, de kerstdrukte zullen we maar zeggen. Niet noemenswaardig in vergelijking met de reden waarom vrouwen aan jouw zijde moe zijn, écht moe zijn van hard werken elders, thuis, huishouden en als klap op de vuurpijl, als Rudolphs rode neus, klappen opvangen. Das pas moe. Girl power of niet, het is toch onbeschrijfelijk wat zij op hun ketstbordje krijgen.

Terwijl ik maar m'n plafond staar, kan ik me verliezen in de zoektocht naar antwoorden op vragen die niet zo uit de mauw worden geschut, maar het antwoord eigenlijk wel al ergens diep ligt, verstopt in mezelf, en voelbaar in aantocht is. Maar ik ga me overgeven aan de signalen van m'n lichaam en het zand dat Klaas Vaak heeft gestrooid.

Morgen is er een kerstmarkt op m'n werk waar ik met een frisse blik aanwezig wil zijn. Een heel mooi initiatief georganiseerd om de droom van cliënten te verwezenlijke met de opbrengst van alle pracht en praal waar ik graag een steentje aan bijdraag. Ik heb gezien hoe de voorbereidingen verbinding bracht tussen cliënten, eenheid. Hoe het hebben van een doel leidde tot motivatie, door zetten. Het ingezamelde geld wordt gebruikt als financiering voor een weekendje weg naar het welbekende pretpark in Parijs, stadje van Mickey en Minnie. Een droom van vele die hopelijk vervuld gaat worden. Zo uitgesproken different van de dromen van Joyeeta of Mina. Geen sprookjeswereld daar.

Een verschil van dromen in jouw wereld en de mijne hier. Ik ben nu hier en kom dus andere dromen tegen, dromen uit de Westerse wereld. Die ik overigens zelf ook heb hoor en zit met zogenaamde dilemma's of ik oud en nieuw in Parijs of Berlijn ga vieren. Ik snap het wel, maar tegelijkertijd ook totaal niet. En dan te bedenken dat het dezelfde wereld is, dezelfde planeet.
Eens kijken wat de Kerstman brengt voor jullie en voor de Disney dromers hier. Ik gun het vervullen van dromen uit beide werelden van harte, al vind ik het met momenten wel moeilijk te begrijpen dat waar mensen van dromen hier en bij jou, gebeurt onder dezelfde hemel. We wensen doen onder dezelfde sterren en proberen te gronden in dezelfde aarde.

Morgen liggen je KILI flyers op de kerstmarkt.
Onder dezelfde nieuwe maan, kan het beide naast elkaar bestaan. Help een kind naar de top in India en m'n cliënten richting een roze, Frans kasteel.
Ik zie vooral veel different, maar probeer me te verbinden met de same same en maak me klaar om in te stappen in de sneltrein van het kerstmarkt festijn.

Love and light vanuit de donkere dagen naar het broeierige en roerige Incredible India dat voor mij meer en meer Incredible wordt naar alle ervaringen die je met me deelt.

Merry Christmas sistaaaaa.

Lots of love
Xx

Marieke

1. Peterhans:
    24 december 2014
    Hallo sistaaaassss. Van harte gefeliciteerd met jullie 1-jarig bestaan van 'Same Same, but different' :-). Het was geweldig om met jullie bubbels mee te deinen tussen Maastricht en Azië, de brandweer en koh samui, Zweden en kuala lumpur en nog vele andere avonturen en emoties die jullie teweeg hebben gebracht. Ik hoop dat het tweede jaar net zo succesvol wordt!!!!
    Liefs en succes

Peterhans
    PS ik zou kiezen voor Parijs.....er ff lekker tussen uit :-)